Gumbies grundlægger Michel Maurer opdagede det Aboriginale fænomen - "Walkabout" - i en alder af 16 år, da han og hans familie modtog deres indvandringsvisum til Australien. Det var en meget spændende tid, Australien var et mystisk land og stadig relativt uopdaget. Michel var dengang ikke klar over, hvor meget dette ville have indflydelse på hans eget meget originale liv fremtidige karriere.

Frihed og eventyr lå i hans DNA, han ville aldrig lade sig begrænse af fire vægge og stirrede altid ud af vinduet, hvor han dagdrømte han sit næste eventyr eller, hvad han kunne lave af kasserede materialer i sin fars garage. Der blev gjort mange ”flugtforsøg” for at undgå overensstemmelse med det, eller noget, der kom i vejen for det, han betragtede som "rigtigt levende", men Michel var langt fra inaktiv, og til sidst begyndte han på, hvad der skulle være en lang og til tider hård rejse som selvstændig med engageret iværksætterånd.

Han rejste hjemmefra med en lille opsparing, en rygsæk og et hoved fuld af drømme. Undervejs på sine rejser fandt Michel altid arbejde og her udviklede han sin passion for kreativitet. Mens han arbejdede i Salt Lake City, USA på en outdoorudstilling, læste han en artikel i et fagmagasin. Artiklen profilerede John Lobb, den berømte skomager, hans kamp og succes gennem innovation, hårdt arbejde og beslutsomhed. Dette vakte idéen til live om at skabe et brand og produkter, der ville omfatte den livsstil, Michel nød så meget.

Nu var det tid for Michel at kanalisere sin kreativitet. Mærket skulle afspejle hans lidenskab for enkelhed, nødvendighed og vigtigst af alt - frihed. Mærket skulle tage udgangspunkt i naturlige materialer, med dets stærke etiske fundament, men samtidig have et synligt design, der skulle skille sig ud. Jagten på den perfekte klip-klap var begyndt. Resultatet blev klip-klappen "Islander" - der også hurtigt blev kendt som "The 1000-miler".

Prototyper blev lavet ved hjælp af gamle dæk, men da Michel indså, at bildæk var for groft et materiale og ikke kommercielt bæredygtigt, begyndte han at undersøge muligheden for at bruge genanvendt gummi i stedet. Genbrugsgummisålen blev kombineret med plantefiber for øget styrke, EVA-skum blev indlagt som mellemsål for komfort, og overfladen blev et lag kanvas for en mere naturlig følelse for huden. Hver klip-klap kommer i livlige og moderne farver, som hver fortæller sin egen historie.

Sortimentet er siden blevet udvidet med slippers, boots, sneakers og andet fodtøj.

I dag findes Gumbies verden over, skaber glæde og frihed og bidrager med sjov og funktionalitet i outdoorlivet. Michel mener, at livet er for kort til komplikationer. Hold det simpelt. Surf en bølge, bestig et bjerg, bær Gumbies.

0 anmeldelser
0 anmeldelser
0 anmeldelser
0 anmeldelser
0 anmeldelser
0 anmeldelser
0 anmeldelser
0 anmeldelser
0 anmeldelser